Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vizuální média v městském veřejném prostoru
Strejcová, Anna ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
V diplomové práci Vizuální média v městském veřejném prostoru se zaměřuji na to, jakým způsobem jsou začleněna vizuální média do centra města a jeho blízkého okolí. Soustředím se na přítomnost reklamních sdělení, která pronikají do veřejné sféry města s největší razancí (billboary, bigboardy, citylighty, velkoplošné reklamní tabule, videoobrazovky, plachty atd.). Cílem práce je srovnat umístění a četnost venkovní reklamy v centru Prahy a Barcelony s přihlédnutím na kulturní, historický a geografický kontext obou měst (nezabývám se sémiotickým obsahem mediálních sdělení). Tato dvě města jsem vybrala, protože jsou ve svém regionu nejdůležitějšími ekonomickými a kulturními centry a mají bohatou historii. Protože se jedná o evropská města, mou hypotézou je, že zde budou existovat jisté podobnosti ve vzhledu a ve způsobu umisťování reklamních sedělení. Další hypotézou je, že víc reklam se bude vyskytovat v novodobé zástavbě a méně v historickém centru. Zároveň se ale domnívám, že veřejný prostor v Praze bude mnohem více zaplněn agresivní reklamou než v centru Barcelony, protože je v Praze podle mého názoru reklama málo regulovaná. Budu používat metodu vizuální komparativní analýzy a vizuální sociologie. Prostřednictvím fotoaparátu budu monitorovat stav obou měst a výsledek mapování zanesu do webové...
Analýza fenoménu současného vizuálního smogu v Praze a v Dillí, zejména pak v Novém Dillí
Andresek, Šimon ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na fenomén vizuálního smogu a jeho rozšíření v indickém metropolitním teritoriu Dillí, hlavním městě Novém Dillí a v Praze, zejména pak v Pražské památkové rezervaci. Vizuální smog je nejprve v teoretické rovině zasazen do kontextu veřejného prostoru, jenž je definován prostřednictvím čtyř perspektiv na základě svých odlišných funkcí a struktur. Fenomén vizuálního smogu je přiblížen jak prostřednictvím širokého spektra svých původců, tak skrze procesy percepce a kognice a estetickou evaluaci prostředí, která z těchto psychologických procesů vychází. Prostor je věnován rovněž důsledkům výskytu vizuálního smogu, zejména pak těm psychologickým. V praktické části je nejprve rozebrána legislativa týkající se vizuálního smogu a jeho projevů na úrovni státních celků, tedy České a Indické republiky. Následně se práce soustředí na konkrétní legislativní zasazení vizuálního znečištění a jeho původců, zejména pak komerčních komunikátů, v případě správních regulací v Praze, resp. Pražské památkové rezervaci, a metropolitním teritoriu Dillí, resp. v Novém Dillí. Krom legislativního přístupu se práce zaměřuje rovněž na skutečný stav zasažení popisovaných metropolí vizuálním smogem a na to, do jaké míry tento stav koreluje se zmíněnými legislativními regulacemi. Na závěr byla...
Současné trendy netradičních forem outdoorové reklamy se zaměřením na Prahu
Linhart, Tomáš ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá obecně venkovní reklamou v České republice. V teoretické části představuje charakteristiku outdoorové komunikace, výhody a nevýhody, formáty, český trh a asociace na trhu venkovní reklamy. Praktická část analyzuje současné trendy netradičních forem venkovní reklamy na území Prahy a v závěrečné kapitole jsou teorie i výzkum uvedeny do pražského kontextu. V závěrečné části je rozebírán reklamní smog a soulad s prostředím i legislativou. Práce vychází z premisy, že outdoorová reklama je všudypřítomná a ovlivňuje každého jedince. Míra efektivity se liší, avšak podstatné je, že venkovní reklamu nelze žádným způsobem vyhodit či vypnout, lze ji pouze ignorovat. I z toho může plynout netečnost Čechů k reklamní přesycenosti, kterou kritizují odborníci i umělci. Cílem práce je analyzovat a shromáždit současné trendy netradičních zpracování z hlediska formy a obsahu. Teoretická část předchází empirické, v níž jsou analyzována data získaná terénním výzkumem v Praze. Mezi zjištěné trendy patří vícerozměrné nástavby a speciální provedení reklam, propojování reklamy a užitkových objektů, využívání produktů v naddimenzované velikosti, literárních aluzí či fyzických nebo jazykových zvláštností a především jednoduchost a minimalismus. Cíl práce postihnout současné trendy byl naplněn, dílčí cíl...
Využití projekčních systémů společnosti LumiTRIX ve venkovní reklamě
Nováček, Jiří ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Brus, Lukáš (oponent)
Cílem této práce je prozkoumat možnosti využití projekčních systému společnosti LumiTRIX ve venkovní reklamě. První kapitola je věnována postavení venkovní reklamy v rámci reklamy a marketingu obecně a dále historii, formátům a současným trendům ve venkovní (OOH) reklamě. Druhá kapitola je věnována videomappingu obecně a dále projekčním systémům společnosti LumiTRIX. Předmětem třetí kapitoly je vlastní výzkum. Možnosti využití projekčních systémů LumiTRIX jsou zde zkoumány pomocí individuálních hloubkových rozhovorů se zástupci českých firem, pohybujících se ve venkovní (OOH) reklamě. Na základě výzkumu bylo zjištěno, že projekční systémy společnosti LumiTRIX použít ve venkovní reklamě lze. Z výzkumu navíc vyplývá, že projektor LumiTRIX Typhoon může efektivně sloužit jako náhrada technologie zvané "dynamický backlight".
Vizuální média v městském veřejném prostoru
Strejcová, Anna ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
V diplomové práci Vizuální média v městském veřejném prostoru se zaměřuji na to, jakým způsobem jsou začleněna vizuální média do centra města a jeho blízkého okolí. Soustředím se na přítomnost reklamních sdělení, která pronikají do veřejné sféry města s největší razancí (billboary, bigboardy, citylighty, velkoplošné reklamní tabule, videoobrazovky, plachty atd.). Cílem práce je srovnat umístění a četnost venkovní reklamy v centru Prahy a Barcelony s přihlédnutím na kulturní, historický a geografický kontext obou měst (nezabývám se sémiotickým obsahem mediálních sdělení). Tato dvě města jsem vybrala, protože jsou ve svém regionu nejdůležitějšími ekonomickými a kulturními centry a mají bohatou historii. Protože se jedná o evropská města, mou hypotézou je, že zde budou existovat jisté podobnosti ve vzhledu a ve způsobu umisťování reklamních sedělení. Další hypotézou je, že víc reklam se bude vyskytovat v novodobé zástavbě a méně v historickém centru. Zároveň se ale domnívám, že veřejný prostor v Praze bude mnohem více zaplněn agresivní reklamou než v centru Barcelony, protože je v Praze podle mého názoru reklama málo regulovaná. Budu používat metodu vizuální komparativní analýzy a vizuální sociologie. Prostřednictvím fotoaparátu budu monitorovat stav obou měst a výsledek mapování zanesu do webové...
Regulace venkovní reklamy v České republice
Coufal, Vojtěch ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Zeman, Martin (oponent)
Venkovní reklama je součástí veřejného prostoru a jako taková působí na všechny obyvatele. S jejím působením je spojeno několik negativních jevů, jako je ohrožení bezpečnosti silničního provozu či vizuální smog. Z toho důvodu vyvstává požadavek na její efektivní regulaci. Práce analyzuje současný stav regulace venkovní reklamy v České republice a zaměřuje se na reklamu u pozemních komunikací a reklamu v Praze. Zabývá se reklamou z pohledu marketingu, její rolí ve společnosti a základními přístupy k reklamě v ekonomické teorii. Představeny jsou specifika venkovní reklamy, její formy a v neposlední řadě s ní spojené negativní jevy. Práce rozebírá legislativní a institucionální rámec regulace venkovní reklamy a popisuje jeho problematické oblasti. Pro vyhodnocení současného stavu regulace je proveden vlastní empirický výzkum, který využívá metodu dotazníkového šetření a osobního dotazování.
Reklama ve veřejném prostoru
Holasová, Tereza
Bakalářská práce se zabývá problematikou reklamy ve veřejném prostoru, kde se jako fenomén dnešní konzumní společnosti nekontrolovatelně šíří. Teoretická část práce je zaměřena na vymezení důležitých pojmů, zahrnuje typologii reklamních prostředků a veřejných prostorů, objasňuje souvislosti a vymezuje společné pole působnosti reklamy a veřejného prostoru. Dále jsou shrnuty hlavní negativní aspekty reklamy na veřejný prostor i její možný přínos. V souvislosti s řešenou problematikou je zmíněna i stávající legislativa, která se tímto tématem okrajově zabývá. Nakonec jsou nastíněny možné vývojové tendence. Úkolem praktické části byla analýza a hodnocení několika příkladů použití reklamních nosičů ve veřejném prostoru pomocí sestavené metodiky a zahradně architektonický návrh problematického veřejného prostoru ulice Sportovní v Brně. Zjištěné výsledky pak vedou k jednoznačným závěrům, že reklama v různé míře degraduje konkrétní veřejný prostor a zbavuje ho mnohých podstatných funkcí, včetně pobytové.
Hodnocení venkovní reklamy
BAUEROVÁ, Milada
Cílem bakalářské práce na téma Hodnocení venkovní reklamy je na základě hodnocení venkovní reklamy vybraného podniku navrhnout změny a doporučení pro tento podnik. Dalšími cíli této bakalářské práce jsou: zjištění, jak lidé registrují venkovní reklamu, vytvoření vlastního návrhu reklamy a zjištění, která z kampaní bude úspěšnější. Zvoleným podnikem je Restaurace Bazén v Rakovníku. Jedná se o menší podnik, zabývající se pohostinskou činností. Vlastní práce je zpracována pomocí následujících metod: literární přehled, řízený rozhovor, experiment (pomocí dotazníkového šetření), porovnání, syntéza a analýza výsledků. Na základě výsledků budou navrhnuta nová opatření a doporučení pro zvolený podnik.
Zpracování podnikatelského plánu s cílem proniknout na trh venkovní reklamy v ČR
Purkrábek, Jan ; Kešner, Martin (vedoucí práce) ; Tichá, Klára (oponent)
Cílem práce je sestavit podnikatelský plán nově vznikající společnosti se zaměřením na trh velkoplošné venkovní reklamy, dílčími cíli pak prověřit proveditelnost a rentabilitu záměru, aby se dokázal zadavatel rozhodnout, zda daný záměr uskutečnit či nikoliv. Práce analyzuje tržní prostor, popisuje tržní příležitost i ve vztahu k platné legislativě, odhaduje potenciál trhu, nastiňuje dále konkrétní postup realizace, mapuje zdánlivě největší rizika projektu a na základě těchto projekcí celý záměr kvantifikuje číselně, sestavuje jej do podoby výkazů hospodaření a vyhodnocuje jeho rentabilitu.
Trendy v oblasti venkovní reklamy
Piknová, Marcela ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Matuš, Vladimír (oponent)
Práce je zaměřena na současné problémy ve venkovní reklamě a možnosti jejich řešení. Analýza současné situace outdooru a nových technologií je založena na rozhovorech s odborníky z praxe. Dále je využito sekundární analýzy tiskových zpráv o průzkumu veřejného mínění na reklamu. První kapitola obsahuje specifikaci forem venkovní reklamy. Druhá se zabývá používaným materiálem, technikami tisku a procesem výroby reklamy. Ve třetí kapitole jsou shrnuty současné trendy do čtyř tematických celků, které jsou východiskem k řešení nastíněných problémů venkovní reklamy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.